دانشگاه شهید عباسپور

این دانشگاه در سال 1349، با توجه به احساس نیاز بر تربیت نیروی انسانی متخصص برای توسعه و نگهداری از سیستم‌های تولید، انتقال و توزیع برق تاسیس شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با همت شهید عباسپور وزیر وقت نیرو، در سال 1359 این مرکز تبدیل به یک مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی شد. شورای گسترش آموزش عالی در سال 1370 مجوز تبدیل آن به دانشکده صنعت آب و برق (شهید عباسپور) را صادر نموده و در سال 1384 تبدیل آن به دانشگاه به تصویب این شورا رسید. دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور هم اکنون با عنوان پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی فعالیت خود را ادامه می دهد. این مجموعه در حال حاضر دارای 4 دانشکده و یک مرکز علوم پایه است؛ 124 عضو هیات علمی و 2167 نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که 37 درصد از دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و 63 درصد در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

abbaspour-pic abbaspour-logo سایت دانشگاه

صفحه قبل

خانه

صفحه بعد